środa, 1 lutego 2012

Podsumowanie stycznia 2012 - podstawowe statystyki i wnioski

PODSUMOWANIE STYCZNIA

Tak jak obiecałem robię całe podsumowanie, dzięki nim mogę określić, co było dobre, a co złe (gdzie popełniałem błędy). W trakcie miesiąca próbowałem różnych rzeczy i dyscyplin z różnym skutkiem. Wszystko pokażę w liczbach, najlepiej obrazują całą sytuację.

No to teraz suche fakty, początkowe założenia:


Bankroll początkowy (1 stycznia 2012): 1000j
Zakładany bankroll na koniec miesiąca: 1100j (+10% więcej)
Zakładany Yield: +10%

Teraz dane z całego miesiąca (stan na 30 stycznia 2012):

Stan Bankrollu: 847,83j (-15,22%)
Zysk/strata: -152,17j
Suma stawek: 719,50j
Suma Wygranych: 566,83j
Yield: -21,22%
Ilość typów: 46
Ilość typów trafionych: 29 (63,04%)
Ilość typów nietrafionych: 16 (34,78%)
Ilość kuponów: 32
Ilość kuponów trafionych: 15 (46,88%)
Ilość kuponów nietrafionych: 16 (50%)
Ilość zwrotów: 1
Średni kurs: 1,83
Średnia stawka: 20,34j


Na początku stawiałem sinlge, dwutorowe (tenis, siatówka), gdy doszedłem do momentu, gdzie bankroll drastycznie się obniżał, zmieniłem system stawkowania, który moim zdaniem kulał. Zacząłem grać systemem D'Alemberta:

Jest to mieszanina Martingale i systemów z ubezpieczeniem. Zakłady są podnoszone o jedną jednostkę po każdym przegrywającym zakładzie i obniżane o jedną jednostkę po każdym zwycięskim zakładzie.
Kolejność i suma podnoszenia czy obniżania może się różnić, by dostosować system do danej gry i szansy wygranej. Np.:
1 poziom: 10 złotych - przegrana
2 poziom: 20 złotych - przegrana
3 poziom: 30 złotych - wygrana
4 poziom: 20 złotych - wygrana
5 poziom: 10 złotych (jeśli wygrana, to nadal 10 złotych) 

Plusem systemu D'Alembert jest to, że nie dojdziemy zbyt szybko do wygórowanych kwot w przypadku dłuższej serii porażek. Warunkiem na sukces w systemie D'Alembert jest odpowiednio duża skuteczność typów (i właśnie w tym miesiącu moja skutecznośc doprowadziła do takiego wyniku).

Wniosek jest prosty - poprawiłem stawkowanie. Trzeba poprawić typy, bo pojedyncze zdarzenia w dublach doprowadzały mnie to złych wyników. Zaskakująca jest skuteczność pojedynczych typów, aż 63% było trafionych. Niestety, pojedyncze zdarzenia w kuponach doprowadzały do porażki (patrz ilość nietrafionych kuponów - 50%). Będę typował piłkę nożną - idealnie się nadaje do powyższego systemu. Dlaczego? Zawsze można znaleźć dwa wartościowe zdarzenia z atrakcyjnym AKO. A właśnie o to chodzi.

ZAŁOŻENIA NA MIESIĄC LUTY - takie same jak za styczeń. Będę próbował dojść do 10% zwiększonego kapitału (czyli 932,62j) i Yield. Dziś zacznę typowanie na luty systemem D'Alemberta, zaczynając od 10j.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.